Κυριακή 3 Μαΐου 2009

κίνημα ελεύθερου λογισμικού (ανάρτηση ε)

προηγούμενες αναρτήσεις

ανάρτηση α
ανάρτηση β
ανάρτηση γ
ανάρτηση δ


Η συμβολή των νέων κινημάτων στην άμβλυνση του ψηφιακού χάσματος


Όπως εκτενώς παρουσιάζεται στην παραπάνω ανάλυση του ψηφιακού χάσματος, το φαινόμενο αυτό δεν είναι ένας διπολικός διαχωρισμός ανάμεσα σε αυτούς που έχουν και σε αυτούς που δεν έχουν τον τεχνολογικό εξοπλισμό για να έχουν πρόσβαση στις νέες τεχνολογίες, αλλά συνιστά ένα πιο σύνθετο φαινόμενο στο οποίο πρέπει να εξετάζονται τόσο οι τρόποι, όσο και τα αποτελέσματα της χρήσης των νέων τεχνολογιών.
Τα νέα κοινωνικά κινήματα λοιπόν, έρχονται να αμβλύνουν τα ψηφιακό χάσμα της χρήσης του περιεχομένου του διαδικτύου (Dyer, 2004, Hess, 2005). Η συμβολή αυτή των κινημάτων, δεν μένει απαρατήρητη και από παγκόσμια θεσμικά όργανα, έτσι στο Σχέδιο Δράσης της Γενεύης και στην Ατζέντα της Τύνιδος, (2003 & 2005, αντίστοιχα) τονίζεται η σημασία της ελεύθερης πρόσβασης στην παγκόσμια πληροφοριακή κληρονομιά για την άμβλυνση του ψηφιακού χάσματος (Bauer, Ketterman, 2007).
Η δράση λοιπόν αυτή των κινημάτων και τα αποτελέσματα της μπορούμε να θεωρήσουμε ότι θέτουν σε πρακτική εφαρμογή τις υποδείξεις του Δερτούζου προς τους ουμανιστές για την συμβολή τους στην ενίσχυση των κοινωνικών ωφελειών της τεχνολογίας (1998).

Συμπεράσματα
Η Κοινωνία της Πληροφορίας έχει πλέον εδραιωθεί και έχει προκαλέσει αλληλεξαρτώμενες επιδράσεις στη ζωή μας. Η ιστορία όμως έχει δείξει ότι τα δυνητικά οφέλη από την πλήρη αξιοποίηση όλων των δυνατοτήτων της δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί από τη μια μέρα στην επόμενη. Το ψηφιακό χάσμα είναι ένα πρόβλημα που ανέκυψε μέσα από τη διαδικασία εκσυγχρονισμού της κοινωνίας και διάχυσης της γνώσης. Ωστόσο, ένα τέτοιο φαινόμενο δεν μπορεί να μελετηθεί μεμονωμένα και απαλλαγμένο από στοιχεία κοινωνιολογικού χαρακτήρα.
Τα κοινωνικά ζητήματα και ιδιαίτερα αυτό του ψηφιακού χάσματος που ακολουθούν την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, οδήγησαν στην δημιουργία νέων κοινωνικών κινημάτων. Το κίνημα του ελεύθερου λογισμικού, των κοινών ψηφιακών αγαθών και του ελεύθερου πολιτισμού αναπτύσσονται με γοργούς ρυθμούς, ενσωματώνοντας στις κοινότητες αυτές πληθώρα δημιουργικών ατόμων από όλο τον πλανήτη. Οι ακτιβιστικές τους δράσεις διεισδύουν σε όλο και περισσότερους χώρους ανάπτυξης της δημιουργικότητας και των επιστημονικών προϊόντων (λογισμικό, τέχνη) δημιουργώντας νέες αξίες στηριγμένες στην αλληλεγγύη και την ανταλλαγή και προτείνοντας κατά αυτόν τον τρόπο νέα συστήματα συμπεριφορών και οργάνωσης της κοινωνίας.Αποτέλεσμα των δράσεων αυτών αποτελεί η ανάπτυξη της σημειωτικής δημοκρατίας. Στόχος της σημειωτικής δημοκρατίας είναι η ενεργός συμμετοχή όλων και η αξιοποίηση έτσι των ικανοτήτων όλων των ανθρώπων για την ανθρώπινη ανάπτυξη.
Το όραμα της Κοινωνίας της Πληροφορίας στηρίζεται στο γεγονός ότι η γνώση πρέπει να είναι αφειδώς διαθέσιμη σε όλους. Κατά την επιδίωξη του οράματος αυτού πρέπει να ληφθεί σοβαρά υπόψη η σύσταση της κοινωνίας που ζούμε, όπου παρατηρείται σωρεία αλληλένδετων προβλημάτων όπως: αναλφαβητισμός, ανεργία, φτώχεια, φυλετικές διακρίσεις, διαφορετικά μορφωτικά επίπεδα κ.α. Ταυτόχρονα, το κίνημα του ελεύθερου λογισμικού, των κοινών ψηφιακών αγαθών και του ελεύθερου πολιτισμού αποτελούν σημαντικές προσπάθειες ώστε να γίνει η τεχνολογία ευκολότερα προσβάσιμη και περισσότερο διαθέσιμη. Η προσπάθεια ερμηνείας του ψηφιακού χάσματος και η συνεπακόλουθη διαμόρφωση ανθρωποκεντρικών τρόπων διευκόλυνσης της πρόσβασης στην τεχνολογία συνιστούν τις παροντικές τάσεις στον τεχνολογικό τομέα.
Το «στοίχημα» που τα νέα κοινωνικά κινήματα καλούνται να κερδίσουν είναι αυτό της άμβλυνσης του ψηφιακού χάσματος και του εξανθρωπισμού της τεχνολογίας. Αυτό που μένει να φανεί είναι κατά ποσό αυτήν την ιστορική περίοδο η κοινωνία των πολιτών θα υπερισχύσει των κυριάρχων παγκόσμιων οικονομικών συμφερόντων.


Βιβλιογραφία

1.Amin S. (2006), Τα νέα κοινωνικά κινήματα: Οικοδομώντας τη σύγκλιση μέσα στη διαφορετικότητα, (http://www.re-public.gr/?p=30)
2.Bauer V.& Ketterman M. (2007), Διαφυλάσσοντας τα commons εντός (κι εκτός) της κοινωνίας της πληροφορίας: Πώς η διακυβέρνηση του ίντερνετ μπορεί να συμβάλει στην αποφυγή της πραγματικής ‘τραγωδίας των commons’, (http://www.re-public.gr/?p=111)
3.Bell P & Hanet K. (1987), Film, TV and the Popular, The Australian Journal of Media & Culture, vol. 1 no 2
4.Berra M. (2006), New commons or IPR extension? The future of innovation, IASCP Europe Regional Meeting Building the European Commons: from Open Fields to Open Source, Italy.
5.Cook R. (1998), Semiotics in Technology, Learning, and Culture, Bulletin of Science Technology Society,18, p.p. 174-179, SAGE Publications
6.Dyer N. (2004), Species-Being Resurgent, Constellations, Volume 11, No 4, pp476-491, Blackwell Publishing Ltd..
7.Fisher W. (2007),Theories of Intellectual Property, (http://www.law.harvard.edu/faculty/tfisher/iptheory.html)
8.Free Culture Manifesto (http://freeculture.org/manifesto.php)


Μελίνα Δαρζέντα

Διαβάστε περισσότερα...

γενικά Κυριακή 3/05/09

Υπό την κηδεμονία των Βρυξελλών τίθεται η ελληνική οικονομία προκειμένου τα επόμενα δύο χρόνια να μειώσει το δημοσιονομικό έλλειμμά της κάτω από το 3% του ΑΕΠ και να σταθεροποιήσει το δημόσιο χρέος.
Το χαρακτηριστικό της παρέμβασης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η οποία νομιμοποιείται στον βαθμό που η οικονομία μας ετέθη και πάλι σε καθεστώς επιτήρησης, είναι η διατύπωση πρότασηςβόμβας για τη δημιουργία ανεξάρτητης αρχής εποπτείας της δημοσιονομικής πολιτικής (όπως λειτουργούσε η Τράπεζα της Ελλάδος στα θέματα νομισματικής πολιτικής) ή ακόμη και η τοποθέτηση μόνιμου- εξωκοινοβουλευτικού - υφυπουργού Οικονομικών με καθορισμένη εκ των προτέρων πολυετή θητεία στο Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.
Το μοντέλο αυτό παρακολούθησης των εσόδων, αλλά κυρίως ελέγχου των δημοσίων δαπανών, λειτουργεί με επιτυχία από δεκαετίες στη Βρετανία, όπου υπεύθυνα για την πιστή εκτέλεση του προϋπολογισμού που ψηφίζει η Βουλή είναι μόνιμα υψηλόβαθμα στελέχη του υπουργείου Οικονομικών.
Πέραν της θεσμικής αυτής παρέμβασης που δείχνει τη σοβαρότητα της δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας μας, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, η οποία ανακοινώνει τη Δευτέρα τις πιο δυσμενείς προβλέψεις από εντάξεως της χώρας μας στην ΟΝΕ για την ανάπτυξη, την ανεργία και τα ελλείμματα, συνιστά δραστικές παρεμβάσεις σε τρία επίπεδα:
1.Την αύξηση της φορολογίας εισοδημάτων, περιουσίας και των έμμεσων φόρων (καύσιμα, ποτά και τσιγάρα). Δεδομένη πρέπει να θεωρείται η αύξηση κατά 10% τουλάχιστον του ειδικού φόρου κατανάλωσης στα καύσιμα, που θα επιβαρύνει την τελική τιμή της βενζίνης κατά πέντε-έξι λεπτά το λίτρο. Από την αύξηση αυτή το Δημόσιο προσδοκά ότι θα εισπράξει επιπλέον 400 εκατ. ευρώ.
2.Τη δραστική περικοπή των μισθών στον δημόσιο τομέα και την καθιέρωση νέου μισθολογίου από το 2010, όπους στους μισθούς θα ενσωματωθούν όλα τα επιδόματα.
3.Την αντιμετώπιση του συνταξιοδοτικού προβλήματος στο Δημόσιο και στα σώματα ασφαλείας που ως σήμερα έχουν μείνει στο απυρόβλητο και την εξομοίωσή τους ως προς τις προϋποθέσεις συνταξιοδότησης (όρια ηλικίας) με τους εργαζομένους στον ιδιωτικό τομέα αλλά και την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών για σύνταξη.
Η πλέον δραστική όμως παρέμβαση ζητείται να γίνει στο σκέλος των δημοσίων δαπανών. Αποκαλυπτική για την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας είναι μελέτη της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας για την ελληνική οικονομία η οποία συμπεραίνει ότι τα περιθώρια μείωσης των δημοσίων δαπανών στη χώρα μας είναι τεράστια. Οι μελετητές επισημαίνουν χαρακτηριστικά: «Το σημερινό επίπεδο υπηρεσιών που παρέχει το ελληνικό Δημόσιο στην Υγεία, στην Παιδεία, στην εξυπηρέτηση των πολιτών μπορεί να εξακολουθεί να το παρέχει με 30% λιγότερες δαπάνες». «Εναλλακτικά» τονίζουν«αν διατηρηθεί το ίδιο ύψος δαπανών, τότε με τις κατάλληλες παρεμβάσεις μπορεί και επιβάλλεται να βελτιωθεί η ποιότητα των παρεχομένων υπηρεσιών τουλάχιστον κατά 50% σε σχέση με το σημερινό επίπεδο».
Ο Πρωθυπουργός είναι γνώστης των εκτιμήσεων αυτών, αλλά το ζητούμενο είναι ποιες είναι οι παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν στη δημόσια διοίκηση και τι πολιτικό κόστος θα έχουν. Επίσης, όπως αναφέρουν ασφαλείς πληροφορίες, για τον κ.Καραμανλή «κλειδί» αποτελεί η δυναμική των στελεχών που έχει στο οικονομικό επιτελείο, από τους οποίους ζητεί να αναλάβουν δράση καθώς η κατάσταση που περιγράφεται οδηγεί τη χώρα αλλά και την κυβέρνηση σε αδιέξοδο.


Την ερχόμενη Παρασκευή 8 Μαΐου αναμένεται να ξεκινήσει η κύρια ανάκριση για το σκάνδαλο της μονής Βατοπεδίου. Ο εφέτης-ανακριτής που θα αναλάβει την υπόθεση έχει πολλή δουλειά μπροστά του, καθώς πρέπει να ενεργήσει τάχιστα ώστε να προλάβει να μην παραγραφούν πιθανά αδικήματα των εμπλεκόμενων υπουργών.
Το αξιόποινο των πράξεων υπουργών εξαλείφεται στις 30 Ιουνίου, που λήγει τυπικά η δεύτερη σύνοδος της βουλευτικής περιόδου. Αν μέχρι τότε δεν έχει αποφασίσει η Βουλή την άσκηση ποινικών διώξεων, τα αδικήματα παραγράφονται. Φαινομενικά είναι σχεδόν αδύνατον να προλάβει να δράσει ο ανακριτής μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες, έχοντας μάλιστα να εξετάσει μία εξαιρετικά ογκώδη δικογραφία. Μία εναλλακτική λύση θα ήταν να παραταθούν οι εργασίες της ολομέλειας της Βουλής (όπως έγινε με την εξεταστική για τα εξοπλιστικά) έως τον Σεπτέμβριο, ώστε να δοθεί άνεση χρόνου στον ανακριτή.
Οι ποινικές διώξεις κατά συγκεκριμένων προσώπων αναμένεται να ασκηθούν στις 8 ή στις 11 Μαΐου από τον προϊστάμενο της εισαγγελίας εφετών Κ. Καρούτσο και αμέσως μετά η δικογραφία θα διαβιβαστεί στο γραφείο του ανακριτή. Από τους 63 ύποπτους που εξετάστηκαν, περίπου οι μισοί δεν θα αντιμετωπίσουν καμία κατηγορία. Πρόκειται, ως επί το πλείστον, για κυβερνητικά στελέχη των υπουργείων και της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου (ΚΕΔ), που ανέλαβαν να υλοποιήσουν τις κυβερνητικές αποφάσεις για την ανταλλαγή των παραλίμνιων εκτάσεων και της Βιστονίδας με άλλες εκτάσεις του δημοσίου.
Οι βασικές ποινικές ευθύνες φαίνεται ότι θα αποδοθούν στους ορκωτούς εκτιμητές, κάποια στελέχη της ΚΕΔ, στους νομικούς συμβούλους των γνωμοδοτικών συμβουλίων που αναγνώρισαν την κυριότητα της μονής στη λίμνη και φυσικά τους μοναχούς. Μέσα στο επόμενο διάστημα, όταν εκδοθεί η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), φαίνεται ότι θα πραγματοποιηθεί και η συμφωνία αναστροφής των συμβάσεων ανταλλαγής μεταξύ ΚΕΔ και μονής Βατοπεδίου.
Η εισήγηση των επικεφαλής του ΝΣΚ είναι θετική στην πρόταση που είχε υποβάλει η μονή, σύμφωνα με την οποία θα επιστραφούν στο δημόσιο τα ακίνητα που δεν έχουν μεταπωληθεί σε τρίτους, ενώ το ολυμπιακό χωριό και τα οικόπεδα της Θεσσαλονίκης θα παραμείνουν στην κυριότητα των νέων ιδιοκτητών τους και η μονή θα αναλάβει να επιστρέψει το τίμημα της πώλησης.
Ο εφέτης-ανακριτής που θα αναλάβει την υπόθεση έχει πολλή δουλειά μπροστά του, καθώς πρέπει να ενεργήσει τάχιστα ώστε να προλάβει να μην παραγραφούν πιθανά αδικήματα των εμπλεκόμενων υπουργών.
Το αξιόποινο των πράξεων υπουργών εξαλείφεται στις 30 Ιουνίου, που λήγει τυπικά η δεύτερη σύνοδος της βουλευτικής περιόδου. Αν μέχρι τότε δεν έχει αποφασίσει η Βουλή την άσκηση ποινικών διώξεων, τα αδικήματα παραγράφονται. Φαινομενικά είναι σχεδόν αδύνατον να προλάβει να δράσει ο ανακριτής μέσα σε λιγότερο από δύο μήνες, έχοντας μάλιστα να εξετάσει μία εξαιρετικά ογκώδη δικογραφία. Μία εναλλακτική λύση θα ήταν να παραταθούν οι εργασίες της ολομέλειας της Βουλής (όπως έγινε με την εξεταστική για τα εξοπλιστικά) έως τον Σεπτέμβριο, ώστε να δοθεί άνεση χρόνου στον ανακριτή.
Οι ποινικές διώξεις κατά συγκεκριμένων προσώπων αναμένεται να ασκηθούν στις 8 ή στις 11 Μαΐου από τον προϊστάμενο της εισαγγελίας εφετών Κ. Καρούτσο και αμέσως μετά η δικογραφία θα διαβιβαστεί στο γραφείο του ανακριτή. Από τους 63 ύποπτους που εξετάστηκαν, περίπου οι μισοί δεν θα αντιμετωπίσουν καμία κατηγορία. Πρόκειται, ως επί το πλείστον, για κυβερνητικά στελέχη των υπουργείων και της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου (ΚΕΔ), που ανέλαβαν να υλοποιήσουν τις κυβερνητικές αποφάσεις για την ανταλλαγή των παραλίμνιων εκτάσεων και της Βιστονίδας με άλλες εκτάσεις του δημοσίου.
Οι βασικές ποινικές ευθύνες φαίνεται ότι θα αποδοθούν στους ορκωτούς εκτιμητές, κάποια στελέχη της ΚΕΔ, στους νομικούς συμβούλους των γνωμοδοτικών συμβουλίων που αναγνώρισαν την κυριότητα της μονής στη λίμνη και φυσικά τους μοναχούς. Μέσα στο επόμενο διάστημα, όταν εκδοθεί η γνωμοδότηση του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (ΝΣΚ), φαίνεται ότι θα πραγματοποιηθεί και η συμφωνία αναστροφής των συμβάσεων ανταλλαγής μεταξύ ΚΕΔ και μονής Βατοπεδίου.
Η εισήγηση των επικεφαλής του ΝΣΚ είναι θετική στην πρόταση που είχε υποβάλει η μονή, σύμφωνα με την οποία θα επιστραφούν στο δημόσιο τα ακίνητα που δεν έχουν μεταπωληθεί σε τρίτους, ενώ το ολυμπιακό χωριό και τα οικόπεδα της Θεσσαλονίκης θα παραμείνουν στην κυριότητα των νέων ιδιοκτητών τους και η μονή θα αναλάβει να επιστρέψει το τίμημα της πώλησης.



Η συμφωνία του Ελληνικού Δημοσίου και της Deutsche Telecom για τον ΟΤΕ παραβιάζει την ευρωπαϊκή νομοθεσία, σύμφωνα με τον επίτροπο Τσαρλς Μακρίβι, ο οποίος έστειλε προειδοποιητική επιστολή στην ελληνική κυβέρνηση. Στην επιστολή αναφέρεται ότι η σχετική συμφωνία, που κυρώθηκε τον Ιούνιο του 2008 από τη Βουλή, συνιστά «κρατικό μέτρο» και κατά τη γνώμη της Επιτροπής παραβιάζει τις διατάξεις για την ελευθερία στην κίνηση των κεφαλαίων.
Το θέμα το αναλύουν οι ΛΟΓΟΠΛΟΚΙΕΣ



Κλεινουν οριστικά τα τμήματα Τεχνολογικών Ιδρυμάτων (ΤΕΙ) περιορισμένης ζήτησης τα οποία δεν δέχονταν εισακτέους τα τελευταία χρόνια λόγω της βαθμολογικής βάσης του δέκα,ενώ ταυτόχρονα μπαίνουν οι «βάσεις» για τη ρύθμιση και τον καθορισμό
των επαγγελματικών δικαιωμάτων των υποψηφίων τους. Αυτά περιγράφονται σε κείμενο το οποίο αποτελεί την πρώτη νομοθετική παρέμβαση του υπουργού Παιδείας κ. Α. Σπηλιωτόπουλου στη διαδικασία των πανελλαδικών εξετάσεων,οι οποίες εφέτος ξεκινούν στις 15 του μήνα.



Η Διεθνής Αμνηστία θα παραδώσει στον αναπληρωτή υπουργό Εσωτερικών για θέματα Δημόσιας Τάξης, Χρήστο Μαρκογιαννάκη, χιλιάδες εκκλήσεις πολιτών από όλον τον κόσμο για την υπόθεση της Κωνσταντίνας Κούνεβα. Οι εκκλήσεις ξεπερνούν τις 22.000 ενώ η διαδικασία θα λάβει χώρα την ερχόμενη Τρίτη 5 Μαΐου.αναλυτικά εδώ



μια απίστευτη καταγγελία για Θεραπευτήριο Χρονίων Παθήσεων
απο το
prezatv




πηγές:enet,tvxs,anthrwpothirida

Διαβάστε περισσότερα...