Κυριακή, 5 Απριλίου 2009

Στόλος 10.000 νέων αυτοκινήτων για τους κρατικούς λειτουργούς



Εν μέσω οικονομική κρίσης, η ελληνική κυβέρνηση αποφάσισε να αποσύρει το στόλο των παλιών οχημάτων που διατίθενται για τις μετακινήσεις τους σε υπουργούς, βουλευτές, γραμματείς και ούτω καθ’ εξής και να τα αντικαταστήσει με περίπου 10.000 μοντέλα τελευταίας τεχνολογίας, τα οποία και θα αγοραστούν με leasing.

Σύμφωνα με δημοσίευμα της εφημερίδας Πρώτο Θέμα της Κυριακής, ο υπουργός Εσωτερικών Προκόπης Παυλόπουλος, αποφάσισε να αντικαταστήσει όλα τα κρατικά αυτοκίνητα, μεταξύ αυτών και τις υπουργικές λιμουζίνες, με τη μέθοδο του leasing. Ο υπουργός, μάλιστα, προτείνει τα καινούρια οχήματα να είναι υβριδικής τεχνολογίας, τα οποία είναι φυσικά πολύ φιλικά προς το περιβάλλον αλλά το κόστος τους υπερβαίνει κατά πολύ το κόστος ενός μέσου αυτοκινήτου.

Το σχέδιο της κυβέρνησης προβλέπει την εκποίηση των οχημάτων μέσω του ΟΔΔΥ (Οργανισμού Διαχείρισης Δημόσιου Υλικού) του στόλου των κρατικών οχημάτων και την απόκτηση νέων με χρηματοδοτική μίσθωση. Όπως υπολογίζεται στα αρμόδια υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών, με τη μέθοδο του leasing μπορούν να αντικατασταθούν έως και 10.000 οχήματα που χρησιμοποιούνται από δημόσιους αξιωματούχους, κάθε λογής.

Σύμφωνα με την απογραφή των οχημάτων το 2007, ο αριθμός των κρατικών αυτοκινήτων –πλην των στρατιωτικών- ανέρχεται σε περίπου 45.000, εκ των οποίων οι 18.500 είναι περιπολικά, πυροσβεστικά, ασθενοφόρα κλπ., ενώ άλλα 1.500 χρησιμοποιούνται από το πολιτικό προσωπικό του υπουργείου Εθνικής Άμυνας. Τα «προσωπικά αυτοκίνητα», δηλαδή αυτά που χρησιμοποιούν ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο πρωθυπουργός, τα μέλη της κυβέρνησης και γενικά όσοι κατέχουν ή κατείχαν κυβερνητικό, πολιτικό ή θρησκευτικό αξίωμα υπολογίζονται σε 6.200.

Ένα από τα επιχειρήματα που προβάλλεται σχετικά με την αντικατάσταση των παλιών οχημάτων είναι ότι είναι υπέρογκο το κόστος τους σε καύσιμα, επισκευές και συντήρηση –το 2009 θα καταβληθούν περίπου 10,3 εκατ. ευρώ σε αμοιβές για συντήρηση και επισκευή καθώς και 36 εκατ. ευρώ για την προμήθεια ειδών συντήρησης και επισκευής μεταφορικών μέσων.

Παρά του ότι είναι όντως υπέρογκα τα ποσά για καύσιμα και συντήρηση, έρευνα του υπουργείου Οικονομίας καταδεικνύει ότι ένα πολύ μεγάλο ποσοστό των εξόδων, δηλαδή πάνω από 60 εκατ. ευρώ, έχουν χαθεί εξαιτίας της κατασπατάλησης καυσίμων αλλά και γενικότερων παρατυπιών, ενώ συχνά τα χρήματα αυτά κατέληγαν παράνομα στις τσέπες ιδιωτών.

Πηγή: Πρώτο Θέμα