Δευτέρα 27 Απριλίου 2009

γενικά....τοπικά...

άγονες γραμμές

Αναμένεται να εγκριθεί η προκήρυξη επαναληπτικού μειοδοτικού διαγωνισμού για εξυπηρέτηση 12 γραμμών που δεν έχουν κατακυρωθεί με χρονική διάρκεια έως 31 Οκτωβρίου. Το τελευταίο «κομμάτι» της «πίτας» των επιδοτήσεων για την τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο προετοιμάζονται να «μοιραστούν» οι ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών, που συνεδρίασε στις 11.30 π.μ., αναμένεται να εγκρίνει την προκήρυξη επαναληπτικού μειοδοτικού διαγωνισμού για την εξυπηρέτηση γραμμών μέχρι και τις 31 Οκτωβρίου, οι οποίες έχουν μείνει «στα αζήτητα» από τους μέχρι τώρα διαγωνισμούς.
Σύμφωνα με πληροφορίες του «Έθνους», οι γραμμές που δεν έχουν κατακυρωθεί και μέχρι τώρα καλύπτονται εκ των ενόντων με απευθείας αναθέσεις είναι τουλάχιστον 12.

Ανάμεσα σε αυτές, που αναμένεται να προκηρυχθούν, είναι οι εξής:
Κύμη - Σκύρος, Λαύριο - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος, Κύμη - Λήμνος, Λαύριο - Σίγρι - Άγιος Ευστράτιος - Λήμνος, Θεσσαλονίκη - Σποράδες - Κυκλάδες - Ηράκλειο, Πειραιάς - Πάτμος - Λειψοί - Λέρος - Κάλυμνος - Κως - Σύμη - Ρόδος, Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Ίος - Σίκινος - Φολέγανδρος - Σαντορίνη, Πειραιάς - Πάρος - Νάξος - Ίος - Σαντορίνη - Ανάφη, Πειραιάς - Κύθνος - Σέριφος - Σίφνος - Μήλος - Φολέγανδρος -Σίκινος - Ίος - Σαντορίνη, Πειραιάς - Κύθνος - Σέριφος - Σίφνος - Κίμωλος - Μήλος, Χάνια - Τριζόνια Φωκίδας και Αγία Κυριακή - Τρίκερι Μαγνησίας.

Η νέα περίοδος
Παράλληλα, το Συμβούλιο καλείται να εγκρίνει την προκήρυξη μειοδοτικών διαγωνισμών για την κάλυψη συγκοινωνιακών αναγκών για τη νέα δρομολογιακή περίοδο, από την 1η Νοεμβρίου μέχρι 31 Οκτωβρίου 2010.
Η βούληση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Ναυτιλίας είναι στους νέους διαγωνισμούς τα προσφερόμενα μισθώματα να παραμείνουν «παγωμένα» στα φετινά επίπεδα, αφού έπειτα από αλματώδεις αυξήσεις φτάνουν σε ένα σύνολο της τάξης των 100 εκατομμυρίων ευρώ.
Ωστόσο, στους φετινούς διαγωνισμούς, που έγιναν στη σκιά της υπόθεσης Μανούση - Παυλίδη, υπήρξαν μεγάλες ανατροπές, αφού έχασαν τις περισσότερες γραμμές που κάλυπταν με επιδοτήσεις η εταιρεία ΣΑΟΣ του Φ. Μανούση, αλλά και η GA Ferries του Γ. Αγούδημου, των οποίων τα περισσότερα πλοία είναι ακινητοποιημένα για διάφορους λόγους και αρκετά εκτός δρομολογίων.
Αντίθετα, οι «κερδισμένοι» σε αυτούς τους διαγωνισμούς είναι η ΝΕΛ και η ΑΝΕΚ, που δρομολογούν πλοία τους σε γραμμές που μέχρι τώρα δεν είχαν, ενώ για πρώτη φορά εκδηλώθηκε σημαντικό ενδιαφέρον για επιδοτούμενες γραμμές από την Hellenic Seaways και την Blue Star Ferries.


Τροπολογία "κτίζει" το στέγαστρο της Σαντορίνης

Για την επισκευή του μισογκρεμισμένου στεγάστρου Σαντορίνης παρακάμπτεται τελικά η Πολεοδομία Σαντορίνης, που αρνήθηκε να εκδώσει σχετική οικοδομική άδεια.
Το υπουργείο Πολιτισμού προωθεί για ψήφιση στη Βουλή τροπολογία στο ν/σ για τους Μεσογειακούς Αγώνες, που προβλέπει την έκδοση Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΚΥΑ) μεταξύ των υπουργών Πολιτισμού και ΠΕΧΩΔΕ, η οποία θα επέχει θέση οικοδομικής αδείας.
Με την τροπολογία δίνονται όροι δόμησης στον αδόμητο αρχαιολογικό χώρο για την προστασία των αρχαίων και έτσι θα νομιμοποιούνται όλες οι κατασκευές: φυλάκια, δεξαμενές ομβρίων, κυλικείο, εγκαταστάσεις του βιολογικού καθαρισμού και το νέο στέγαστρο του Ακρωτηρίου Σαντορίνης.
Εν τω μεταξύ, χθες είδαμε να εξελίσσεται μια δημόσια αντιπαράθεση ανάμεσα στον νομάρχη Κυκλάδων και τον ανασκαφέα του Ακρωτηρίου Σαντορίνης Χρήστο Ντούμα σε σχέση με τη νομιμότητα των χειρισμών της υπόθεσης από την Πολεοδομία Σαντορίνης, η οποία έχει μπλοκάρει τους τελευταίους μήνες το έργο.
Ο κ. Ντούμας, απαντώντας σε «ενημερωτικό δελτίο» του νομάρχη (20/3/2009) για να διαφωτίσει το κοινό για το μείζον αυτό ζήτημα που σχετίζεται με την τουριστική κίνηση του νησιού, θέτει μια σειρά ερωτημάτων.
Συγκεκριμένα ρωτάει τον νομάρχη, αν πράγματι ο εργολάβος υπέβαλε το 2001 μη θεωρημένα σχέδια της μελέτης του στεγάστρου, όπως εκείνος ισχυρίζεται, γιατί η Πολεοδομία Σαντορίνης χορήγησε την υπ' αριθμ. 32/14-03-2001 οικοδομική άδεια;
Σε ό,τι αφορά τις μετατροπές των αρχικών σχεδίων, που υπαγορεύτηκαν από την ανάγκη προστασίας των υποκειμένων αρχαιοτήτων, «πώς είναι δυνατόν να τις πληροφορήθηκε η Πολεοδομία Σαντορίνης από "φήμες"» (σ.σ. σύμφωνα με τον νομάρχη), αφού η αναθεώρηση της αρχικής μελέτης έγινε (17/6/2005) κατόπιν αυτοψίας και με την υπογραφή της αρχιτέκτονος της Πολεοδομίας Σαντορίνης Έφης Πασαλή (σήμερα προϊσταμένης);
Τέλος, για το Π.Δ. 16/02/1990 (ΦΕΚ 139 Δ'), βάσει του οποίου υπεγράφη η ΚΥΑ των υπουργών Πολιτισμού και ΠΕΧΩΔΕ και εκδόθηκε η πρώτη οικοδομική άδεια, ο κ. Ντούμας ρωτάει αν όντως «επιτρέπεται μόνο η κατασκευή υπόγειων υδατοδεξαμενών με αυτό το Π.Δ.», εξέλαβε ως δεξαμενή το στέγαστρο 12 στρεμμάτων η αρχιτέκτων Έφη Πασαλή, που διενήργησε την αυτοψία και αναθεώρησε την οικοδομική άδεια;


kykladesnews.gr